söndag 2 januari 2011

Lika segt idag

Idag ligger jag och maken i var sin soffa och ser på inspelad deckare med Rolf Lassgård, Den fördömde.
Vi har hittills hunnit med den första delen, nu är det matpaus. Hos oss, inte i deckaren.
Sonen har konstigt nog nog gått utanför sitt rums dörr och därmed även den nya sängen.
Han har åkt pulka med kompis och kom precis in, lätt insnöad. Nu ska han nog utfodras, tillsammans med kompis. Tack och lov för Billys pizza! Det är inget jag skulle stoppa i mig, men sonen funderar inte på sådana saker, utan öppnar munnen lyckligt...
När jag var liten, hatade jag alla helgdagar, för det fanns inget att göra, allt var stängt. Man kunde knappt se på TV. Ja, jag är ganska gammal, 45 år...
Nu uppskattar jag däremot helgdagar, när man inte behöver göra något. Enda skillnaden är väl, att man kan se bra TV-program, nu för tiden...Eller se något som är inspelat.
Jag kan förstå att yngre inte kan fatta, att man inte alltid har kunnat spela in och se på TV-program. Vi köpte vår första VHS-video -76, tror jag. Och då var vi nog ganska tidiga...
Det är ganska skönt att tekniken går framåt.
Nu måste jag tillbaka till min soffhörna, innan den kallnar...
GOD FORTSÄTTNING!

Inga kommentarer: