lördag 22 januari 2011

Tack och lov att solen försvann!

Maken är borta, kommer hem i eftermiddag om Gud och SAS vill.
Även sonen har lämnat hemmet på för middagen till förmån för SLs underbara (?) värld under jorden. Han åker alltså tunnelbana.
Jättesynd att bli lämnad ensam en lördag....NOT!
Efter frukosten tittade solen fram när jag satt i soffan och stickade och såg på morgon TV och skidor.
Först kände jag dåligt samvete för att jag satt där jag satt. Sen blev jag förbannad.
Den lös mitt i TVn så  jag inget såg. Jag måste alltså vänta ett tag med det som var mitt mål för denna ensamma förmiddag.

Jag fick låna Sex And The City 2, igår av väninnan M.
Tänk vad underbart att ha 140 minuter för sig själv med dessa underbara tjejer och New York och Abu Dhabi...Kan en lördag börja bättre?
Möjligtvis om man var på plats, åtminstone i New York. Men det är jag inte, idag.
Maken ringde precis från Köpenhamn och meddelar att åtminstone SAS låter honom komma hem i tid.
Jag har inte bara roat mig, jag har även tvättat och bakat kladdkakerutor, till de besökare som dyker upp i eftermiddag och sover över till i morgon.
Nu ska jag njuta av de sista skälvande minuterna i ensamhet.

Inga kommentarer: