fredag 30 juli 2010

AER; Vad blir det?! REA REA

Idag drog jag ut min kollega A-M på friskvårdspromenad vid 10, då solen sken. Om det börjar regna senare, så ska vi ha hunnit ut och tillbaka, var planen. Och det gjorde vi.
Vi gick Birger Jarlsgatan ner till SIA som säljer ut mycket med 50 %, idag är sista dagen. Där hittade jag servettstället och jordgubbsservetterna.
Sen vidare ner till Kungsgatan och Village och Stockhome för en snabb vända inne på Norrgavel, och hurtig promenad tillbaka. Och överallt var det REA. Jag hann inte titta alltför mycket, så det blev bara detta som fick följa med hem.
Vi fick både frisk luft, sol i håret och en pratstund. Och då är ändå inte affärerna inräknade i allt det positiva...
Jag köpte jordgubbar på torget idag igen, men idag får jag prata franska med dem, de var från Belgien. Men nu säger de inte så mycket...
I brevlådan låg nästa trevliga sak, Drömhem &Trädgård. Jag ska strax ut och mysa på altanen i min ensamhet.
Igår var det skyfall. Vi åkte till Skärholmen och hämtade makens glasögon och himlen fullständigt öppnade sig över oss. När vi kom till rondellen vid Ikea i Kungens Kurva var det översvämning
Jag har vänner som är på Böda på norra Öland och campar med husvagn, I morse på aftonbladet.se fanns en bild därifrån. När jag frågade dem om det var vått, fick jag bara svaret att det var tur att jag inte var där. K som är 2 meter lång hade vatten till knäna och då skulle jag ha vatten till midjan minst, enligt honom...Men jag trippar fram på torr asfalt idag och är så nöjd med det.
Sonen kommer hem i morgon. Vad ska vi göra detta sista dygn utan honom....? Återkommer med det i morgon.

Inga kommentarer: