lördag 31 juli 2010

Äntligen hemma igen!

Idag fortsatte jag min "olja in balkongen"-diet. Den förra, "måla om tvättstugan"- och "olja in altanen"-dieterna hade ingen större verkan. Ingen på jobbet frågade vem den nya smala människan var och jag behövde ingen namnskylt. Det var nog så att ingen såg hur smal jag blivit på dessa speciella dieter. Eller så var det så att de inte hade någon verkan, mer än att tvättstugan blev vit och altanen oljad...Men då fanns det ju någon mening med det hela.
Lite tråkigt väder gjorde att vi inte åkte in och kollade Pride-paraden, utan kom in till stan lagom tills sonens tåg skulle komma.
Hungriga som vi var gick vi till Bishop Arms på Vasagatan för en stilla middag.
Sonen beställde som vanligt Cola, men fick Pepsi, som han, utan att frukta för sitt liv, påstår är godare än cola, när maken hör på...En del är inte rädda för nåt...!
Jag tog en pint Strongbow cider. Väldigt gott!
Jag valde baby back ribs, med en massa pommes, som jag inte åt upp allt av. Jag smakade på dem och det kändes väldigt konstig, jag har ju inte ätit sådana på ett drygt år nu...
Nu är vi hemma och sitter ute och ska fika.

Inga kommentarer: