torsdag 29 juli 2010

Det polska ovädret

Idag är en sådan där dag som är perfekt att ligga i soffan och läsa och äta praliner.
Om man inte jobbar.
Regnet fullkomligt öser ner!
I natt brakade allt lös kl. 3.30 med blixtar och dunder, och ösregn. Men det drog vidare efter bara 15 minuter och jag somnade om.
När jag gick iväg i morse var det 20 grader varmt och fuktigt, men det regnade inte. Inte förrän till lunch kom regnet tillbaka.
När jag gick i morse, tog jag i alla fall på mig en liten jacka och skor, med nät sk sommarjoggingsskor...Jätteskön ventilation när det är varmt. Mindre skönt med ventilation när regnet öser ner. Och jag hatar att bli blöt om fötterna!
Så jag tog paraplyn jag har på jobbet, med mig när jag gick till t-banan. Inte så farligt blöt om fötterna på den korta vägen.
Men från tåget och hem var det inte roligt! Jag hade cykeln, så det var bara att fälla ner paraplyn och sitta upp på cykeln och slå hastighetsrekord hem. Inte så lätt när det rinner i ögonen och är syndafloder på gatan. Men kanske att jag lyckades...
Men nu ska jag lägga mig i en soffa och läsa och äta mörk choklad, för det är jag värd!
Maken kommer inte förrän om en timme och sonen är borta...Behöver jag säga att det ska bli skönt?!
Kanske stickar jag några varv på sjalen, så jag kan få komma igång med nästa...

2 kommentarer:

maja sa...

Vi har klarat oss från regn, men det har blåst stormvindar, så när vi kkom tillbaka efter dagens lilla utflykt hade vårt förtält rasat ihop :)
Har du fått mitt meil?

Hugomamma sa...

Nu har det slutat regna...
Nej, jag har inte fått ditt mail.
Har du skickat till helenathoqvist.com byt ut at mot @