måndag 19 juli 2010

Sista veckan börjar idag

Sonen gjorde sönder sina shorts härom dagen.
Till helgen ska han åka med farmor till Borås och är då tvungen att ha nya. Sonen och jag cyklade ner till centrum för att försöka hitta några. Det var lättare sagt än gjort, då det mest är höstkläder som finns i sortimentet nu. Men till slut hittade vi ett par rutiga svart/vita som går ner till knäna.
Som av en händelse såg jag sen att det även fanns klänningar och blusar på rea till mig. Så konstigt nog så provade jag en blus och en klänning och köpte båda för 99 kr. Det är rea, det!
Några jordgubbar följde med hem, så jag kunde äta det när maken och sonen fick mackor från Subways.
Idag är det en vilodag, för maken. Jag har målat klart hela tvättstugan så nu är jag klar med det projektet. Nu ska bara alla skåp och lådor på plats igen och alla krokar skruvas upp. Men då blir det makens jobb, för jag får inte röra hans skruvdragare...Vad synd!
Men sen har jag faktiskt fått sitta i solen och läsa min bok och nu i efter middag har vi varit iväg igen och inhandlat livsnödvändiga saker.
Som en jordgubbslyxmilkshake på Max...
Vidare till Bauhaus för inköp av mer klet eller vad det nu heter... och så till Plantagen så jag kunde få köpa den där solsängen jag tänkt köpa så länge och någon vattenväxt till den lilla grodfontänen. Men det fanns varken det ena eller det andra. Besviken åker vi till Hornbach och där hittar jag denna solsäng...
En turkos, vilken överraskning! Men inga vattenväxter som vi gillade fanns.
Nu är vi inne på sluttampen av semestern och det känns lite jobbigt att veta att väckarklockan ringer 5.15 på måndag morgon...
Sonen är borta hela den veckan, så lite semester blir det för maken och mig.

Inga kommentarer: