söndag 11 juli 2010

Afrikanska blommor i trädgården

Det är nästan så man inte kan säga att det är skönare inne än ute...
När vi kom från badet i förmiddags, ja, vi badade idag igen i Slagsta och då i Mälarens vatten, så stod termometern på bilen på 36 grader. När vi åkt en stund var vi nere på 32 grader. Har precis kollat ut på termometern i skuggan utanför, 30.8 grader.
Det var skönare på Ikea, så vi åkte dit idag igen och köpte fler hyllor. Denna gången 4 st då maken tror att jag kommer att fylla dem snabbt med pocketböcker.
Sen igår kväll virkar jag nu afrikanska blommor. Dessa har jag åstadkommit hittills...
En väska tror jag att det ska bli, men kanske blir det nånting annat när det blir klart.
Maken undrade hur många jag ska göra...-Det vet man inte, blev svaret.
Dessa går väldigt fort att göra. Det som tar tid är att fundera på vilken färg man ska ha var...

3 kommentarer:

Maria sa...

Åh så fina! Jag är inte klar med min väska än...den ligger och mognar i en låda. Jag har gjort klart allt utom axelremmen, så det är lite slött att inte få till den kan jag tycka. Jag hade 20 hexagoner och så gjorde jag 4 stycken halvhexagoner för att få till en jämnare kant på slutet. Nu när jag tittar på den, så känner jag mig faktiskt lite sugen på att äntligen få den färdig...;-)

Elenor sa...

Så fina blommor! Somriga och glada!
Tack för grattiset!
Skulle vara kul med en liten lunchdate i sthlm igen men det blir tyvärr inget bussbyte där denna sommar... kanske nästa!

Alla kan sy sa...

Hej,

Vad kul att du hittade till min blogg. Vi virkar inte samma rutor, jag virkar "apple blossom" och du "african flower", men båda är 6-kantiga. Jag tänkte att min skulle bli hyffsat fyrkantig med en halvmåne-bambu-handtag. Så får jag fodra den med tyg, så inte innehållet trillar ur. Jag har inte tänkt klart än, utan virkar på, och stoppar när jag tror jag har rutor så det räcker. Hur tänkte du göra?