torsdag 15 juli 2010

Gammalt möter nytt

Sonen följde inte med sina föräldrar att bada idag. Han ville inte åka och köpa plankor på hemvägen, utan bada med sina kompisar i Gömmaren...Det ville inte jag heller, men var tvungen, mer eller mindre.
Vi, maken och jag, åkte till Sundby Gård och badade. Dagens dopp togs alltså i Orlången.
Det är en gammal gård som nu fått restaurang och konferensanläggning.
Ett litografimuseum finns också, men det var inte öppet när vi var där. Annars kan jag mycket väl tänka mig att besöka det.
Här är badplatsen. En ganska liten sandstrand där det blir djupt ganska fort med en brygga. Ovanför finns det stora gräsmattor som man kan ligga på. Om man inte måste hålla koll på något barn i vattnet...När vi kom dit, var vi så gott som ensamma, så det var inget problem då...
Några plankor panel mm köptes på hemvägen. De är nu tillsågade och maken målar som bäst i garaget. Inte tvättstugan, den är min!
Men i morse, strax efter 7 var jag ute och oljade in terrassträgolvet. Allt för att undvika den värsta värmen, men det rann av svett från mig i alla fall, när jag var klar.
Nu har jag suttit och monterat väskan och håller som bäst på att virka axelbandet, som jag ännu inte bestämt hur jag ska fästa. Mer om det i morgon, då allt ska vara klart, enligt min prognos.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken jätte trevlig väska. Om du vill får du gärna ge mej beskrivning på blommorna så ska jag nog göra mej en oxå. /A-S

Maria sa...

Den blir ju fantastiskt fin! Kul med blomman i botten.

Hugomamma sa...

http://minspiration.blogspot.com/2010/01/african-flower.html
här är den svenska översättningen på blommönstret
Lycka till!

Ann sa...

Vad fint det blev med en blomma i botten! Kul idé.

sinneskatten sa...

Det blir en riktigt snygg väska, du inspirerar mig att börja virka.