torsdag 8 juli 2010

Annat bad

För att vara lite wild and crazy valde vi idag att åka till Flatenbadet, strax utanför Skarpnäck i södra Stockholm.
En ny bekantskap som säkert får fler besök, då det var lätt att parkera och fin strand med kiosk som hade även mat, om än korv och dylikt.
Vi har tidigare besökt barnbadet, men aldrig detta badet som ligger i nästa vik...
Som vanligt var jag först i att doppa mig och sen fick jag räkna ner sonen till fem innan han doppade sig.
Det kändes väldigt tillrätta lagt, sen gammalt, se skylten. Man kan nästan ana Alva Myrdahl eller någon liknande person.
Om man inte kan läsa skylten står det att badet anlades 1935 för att främja närheten till vatten. Man hade även kortat arbetstiderna så att arbetarna kunde vara ute i friska luften mer.
Annars har jag målat panel på baksidan, grågrönt är det numera istället för mörkbrunt. Bild kommer senare.
Idag har vi även slagit på stort och varit en sväng på tippen med en hel billast med skräp, såsom två grillar som tjänat ut, en "gräsmatta" som legat på balkongen ett par år mm...
Igår kväll fortsatte jag med min nya sjal i lingon/ lime tvåtrådigt ullgarn. Mina fingrar spricker av detta garnet så ett plåster måste till, så kan jag fortsätta sticka ikväll, när jag ser på Ernst...
Kanske sätter han sina bara fötter i något skönt land med kryddväxter.

Inga kommentarer: