söndag 4 juli 2010

Bortlämnat

En ny semesterdag, som någon sa var söndag. Va?! Redan?! Har jag varit ledig en och en halv vecka redan????
Redan 09.30 var vi på Bauhaus drive-in lager i Alby. Det är knappt att man fattar att man är där med maken. En annan söndag, vilken som helst på året, sover han tills jag väcker honom vid 9-tiden...Det betyder att vi, vilken annan söndag som helst på året hade varit här tidigast vid 11-snåret. Nu har vi dessutom hunnit äta frukost och läsa tidningen, och ändå vara där tidigt...Undrets tid är ännu ej förbi.
Men vi hittade nästan allt vi skulle ha, så efter en kompletterande tur till grannen Biltema, så bar det av hemåt.
Sen har vi hunnit att lyssna/sova till Sommarpratet i P1, läsa slut en bok och ätit lunch.

Men vi började i morse att lämna förstora kläder till Erikshjälpen i Masmo.
Det är ganska nyöppnat och jag har inte hunnit bevista insidan, ännu. Men meningen är ju att jag ska ge, inte att ta med hem...
Inget bad idag, var lika varmt, men lite skyar och vind gjorde att parasollen på terrassen var mer lockande. Lägg där till att maken tycker att det är dags att han får nåt gjort på uterummet, så var den saken färdigdiskuterad.
Badet får bli i morgon bitti, när andra svettas på sina jobb och kontor. Kanske ska skicka nåt mms till nån stackare som jobbar. Bubbi jobbar fortfarande...får se.
Ikväll, när det blir svalare får vi grilla oss lite god mat. Det blir inte så mycket av den sorten, när det är så varmt. Men vi kommer inte att svälta ihjäl, i alla fall inte jag med mina lager runt midjan. Kanske lite värre för make och son, men jag tror inte det.

Inga kommentarer: