måndag 6 maj 2013

ABBA




Jag är ett ABBA-fan av sällan skådat slag.
Har alltid varit och kommer alltid vara.
På mellanstadiet sjöng jag och kompisen med hopprep. Pga min hårfärg var jag alltid Frida.
Jag var på konserten -76 i Scandinavium och var helt överlycklig.
När ABBA-filmen kom -77, tror jag, gick jag med brorsan på Star wars och han gick med mig på den. Båda glada och lyckliga.
Jag har över 1000 bilder i källaren.
Och i morgon öppnar ABBA-museet på Djurgården. Kändispremiär ikväll, utan mig....
Jag har förvarnat maken om att jag måste besöka museet och bli den femte medlemmen. Jag kan ju alla låtar...
Han tycker säkert att det räcker med att jag sett Mamma Mia två gånger, en gång på svenska och en på engelska... Och filmen hur många gånger som helst.
Jag måste dit! Hasta manana!

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

Självklart!

Hugomamma sa...

Då går vi ihop, om vi inte får med oss gubbarna!