onsdag 22 maj 2013

Idag är det kallt igen




I natt ösregnade det. Även när jag gick upp.
När det var dags att ta sig hemifrån så hade det slutat, nästan.
Jag har en grön regnjacka...



Alltså är min regnväska i galon grön. Matchning på hög nivå.
Det får plats så där lagom mycket, så jag inte släpar på för mycket... Som alla andra dagar.

Ikväll är det föräldramöte. Jag gillar inte föräldramöte.
Tyvärr har de flesta föräldramöten känts som bortkastad tid. Det kanske är mig det är fel på... Jag vill hellre sitta hemma och sticka eller läsa min bok.
Jag hänger med i det mesta som händer min son, så den delen är jag inte ointresserad av, men mötesformen som sådan.
Allt är så bra, så bra, trots att det inte är det, men ingen orkar ta en konfrontation.
Hoppas dagens möte överraskar mig.... I alla fall är det trevligt att få sällskap med väninnan M. Vi har alltid mycket att prata om.

Inga kommentarer: