lördag 11 maj 2013

Släktkalas





I morse tvingade Bubbis med på ett gympass kl 09.15.
Hon lärde mig hur man hanterade maskinerna i tortyrkammaren.
Sedan drar passet igång.
En hurtig människa skriker på en massa stela stackare, att man ska knipa här och spänna där... Jag måste då erkänna, att jag gillar det.
Numera har jag en grundkondition, som gör att jag inte faller död ner, så fort jag ska göra något mer ansträngande än att sticka och läsa böcker.
Vi går hem trötta och lyckliga och kan med gott samvete äta en andra frukost.
Sedan är det dags för namngivningskalas. Brorsonen ska hälsas välkommen med pompa och tårta.
Vi är ca. 50 stycken som ska äta diverse godsaker och kaffebröd.
Vi är kvar och röjer, men nu iklädda myskläder. Skönt!




Location:Stora Pölsans väg,Hjuvik,Sverige

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett rejält kalas och en riktig gullklimp som firades. Snällt av er att hjälpa till med röjningsarbetet.Det sas att Z var nr 14 i dopklänningen. Jag hittar bara 12 före, men du har säkert bättre koll. Vi får ta det vid ett senare tillfälle. / Moster

Hugomamma sa...

Jag vet inte säkert hur många det är, du har säkert rätt...
Frågan var väl om Johan och Mattias hade haft den...
Ligger i soffan efter röjningen.

Anonym sa...

Helen, Carina, Joakim, Gunilla, Magnus, kusin Martin, Elin, Hugo, Malin, Erik, Emma, Max och Zacharias

Inte Johan och Mattias!

Kram