torsdag 30 maj 2013

Rosa och lila

I lördags när jag skulle på garnsafari, påbörjade jag en sjal för att ha något mindre att sticka på. 
Vi stickade inte en maska. Vi var för trötta och sedan hann vi inte med det...
Det är rosa melerad öglekidmohair.
Eftersom garnet är fint i sig, vill jag bara göra en enkel sjal. Slätstickad med en liten volang. Tror jag nu i alla fall...
Vad jag däremot inte kan bestämma mig för, är hur ökningarna ska se ut. Jag tror att jag är missnöjd med hur det ser ut hittills. Jag har dessutom repat upp den en gång.
Nu är det snart sommar. Rhododendron-trädet håller på att få blomknoppar och vissa har till och med börjat slå ut.
Vi brukar fotografera sonen på hans "ochetthalvtårs"-dag framför en fullt blommande buske. Kan den hålla i sig i några veckor till??? 

Inga kommentarer: