söndag 19 maj 2013

Sköna söndag



Maken väcker mig strax innan 8...
När jag för en gångs skull inte vaknar snortidigt, så väcks jag.
Hmmm
Eftersom jag kunde hålla mig vaken genom hela finalen igår, så somnade jag sent. Väldigt sent, för en hugomamma.
Nåväl, jag överlever.
Maken kom med förslag om att ta oss till Globen, för att se lite VM-känsla på nära håll...


Vi åker till Årstaberg, där vi byter till tvärbanan. Hittar denna "bokhylla" vid cykelställen. Bra tanke. Ska komma ihåg att hoppa av pendeln där när jag vill lämna böcker.




Vi går ner till kajen i Årstadal, sitter där ett tag. Ser att solen skiner över Hornstull.



Vidare mot Globen-området.
Visst finns det folk, men nästan mindre än en vanlig söndag.



Även sonen har sällat sig till oss, vilket är väldigt ovanligt, men trevligt.



Han har med sig sin kickbike.



En fika på Gunnarssons med hur mycket gott som helst.



Son och jag tar varsin macka...



Maken tar äpplekaka med vaniljsås. Vi sitter ute tills vädret bestämde sig för att vi skulle gå in. Det regnade.
Vi tar med sonen till sportaffär och köper vandringsskor, helt utan gnäll. Det känns som om jag fått en hel dag till skänks.
Nu hockey för maken på tv och stickning med padda för mig. Samma kväll men så olika...

Inga kommentarer: