lördag 18 maj 2013

Skön lördag




För någon vecka sedan lämnade jag in mina dunjackor på tvätt. Idag hämtade jag dem.
Nere i centrum var det fullt av folk. Vi träffade vänner vi inte sett på länge.
Det var loppis i Sjödalsparken men jag hittade inget... Vi var inte så lång tid så det var kanske inte så konstigt.
Vidare till Ikea för att köpa badrumsmatta.



Vi började med att äta lite lätt lunch med laxwrap. Väldigt gott och väldigt billigt. 55 kr för 2 st med wraps, te och kaffe samt kaka till maken.
Vi köpte en badrumsmatta. Och en ram, batterier och hylla. Bara för att...
Hemma fick jag lust att tvätta fönster där jag inte tvättat innan.
Det är verkligen skönt, hela rummet blir som nytt.



Nu sitter jag och stickar i min ensamhet och lyssnar på poddar, nu Stickpodden. Maken kollar hockey, jag vägrar att titta.
Njuter av stickning, podd och ensamhet.
Laddar upp inför kvällens final i Eurovision.
Make och son ska äta ostbågar, dricka söta drickor. Jag ska äta lite frukt och kanske dricka rosé. Jag vill ju inte missa allt.

Inga kommentarer: