tisdag 7 maj 2013

Bara ben




Idag kom jag hem och det var varmt. Riktigt varmt.
På hemvägen hade jag lagt jackan i väskan, men det är ingen garanti för att det är varmt hemma...
Ofta så blåser det ingen annanstans än just där jag vill sitta.
Men inte idag.
Jag letar upp en sommarklänning, tar ut stol med dyna samt fotpall och litet bord i solen.
Letar sedan upp solglasögon och bok samt grabbar tag i glas juice för att svalka mig med.
Redo för läsning i solen sätter jag upp mina bleka ben på fotpallen, sätter på glasögonen och slår upp boken.
Jag läser i kanske 30-40 minuter, lägger ifrån mig bok och sluter ögonen.
Sover mig lite i nån halvtimme, kommer på att jag sett att ozonlagret var tunt, går in.
Lite självkännedom har jag efter 47 somrar med färg som kräfta som nyss stigit upp från kokande bad i kastrull, dvs röd. R Ö D!
I år tänkte jag ta det lite lugnare och bara skaffa några fräknar på näsan första veckan och vänta med rödfärgen tills nästa vecka...
Har jag tänkt, alltså, hur det blir är en annan sak...
Jag sätter mig inne i uterummet och fortsätter att läsa och må bra.
Efter middagen fick jag med mig maken ut i solen åtminstone i 20 minuter.
Det är nästan sommar, bara så där!
Kanske ska ha kjol i morgon..

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

Jag säger bara en sak - här vare rose!!!

Hugomamma sa...

Det säger du nu! Liiiite sent, lilla gumman!
Vi får ta det nästa veka....