lördag 4 maj 2013

Höstfärger




Förra veckan var jag i min lokala garnaffär på gatan, Knåpa.
Jag tog mitt ansvar och köpte mig garn till en kofta.
Isländska Lettlopi i 100% ull, entrådigt i grönt, rost och vitt.
Jag stickade då på en kofta till brorsonen och fick vänta tills den var klar. Nuförtiden har jag pli på mig själv. Eller jag vill gärna tro att jag har det i alla fall...
Nu har jag startat stickningen.
Det är lite stickigt men blir nog bra efter tvätt. Det flyter i alla fall på med stickningen.



Lite lördagsgodis att mumsa på när jag stickar. Tänkte sitta i uterummet och samtidigt få ljusterapi.



Har varit vid Erikshjälpen och skänkt ännu en säck med kläder och skor samt en köksmaskin som inte används. Hoppas att det går att sälja så att Stadsmissionen får inte lite pengar. Känns bra att kunna hjälpa till även på detta sätt.

Inga kommentarer: