måndag 27 maj 2013

Ibland tar det tid




Min kära väninna A är tandläkare.
Hon gav sig iväg med Tandläkare utan gränser till Etiopien i mars. I två veckor var hon där och lagade tänder.
Snäll väninna som hon är, skickar hon vykort till mig och önskar Glad Påsk.
Det vykortet kom idag.
Det finns ju olika tideräkningar, gregorianska och någon annan...
Jag tror att jag råkat ut för det etiopiska postverkets tideräkning, som tydligen ligger ganska precis 2 månader efter vår.
Fast det är ganska trevligt, att det dyker upp oväntade påskhälsningar, så här i efterhand.
Med tanke på vykortets tideräkning, känns det faktiskt som om min vita alpaca-kofta håller vanlig svensk tideräkning, fast jag tycker att den är försenad.... Nu har jag fått ny fart på den, efter garnsafarin med A-S i lördags. Nu har jag kommit till när man delar på hela stycket till två fram- och ett bakstycke.
Yippie!

Inga kommentarer: