fredag 24 maj 2013

Förberett och klart




Helgledigheten är här.
Fredag eftermiddag, sitter i mina väldigt elastiska kläder och surfar runt.
Idag revbensspjäll som bara ska in i ugnen och potatissallad.
Lätt middag. Lite motstånd.
Jag är trött efter veckan.
Men i morgon måste jag piggna på mig. Jag får besök...



A-S från någonstans i Småland kommer hit för garnsafari.
Vi har nog inte träffats IRL på 30 år eller så. Men vad gör det?!
Vi har samma intresse, hon vet det mesta om mig genom denna blogg och jag har fått information om henne genom mail och hennes syster som jag hälsade på i februari i Falun.
Jag har hittat 8 någorlunda centralt belägna garnaffärer, som vi kan besöka.
Jag har ju samma mål som alltid; klappa men inte köpa garn.
Men vi vet ju alla hur det kommer att gå; jag klappar, jag står emot och jag så ger jag efter, för att det är ett för bra erbjudande för att kunna låta bli, jag ser något jag inte kan leva utan eller så...
Men vad spelar det för roll, om jag har 20 eller 21 kg garn eller hur mycket det nu är??
Vi måste även inmundiga mat och dryck under dagen. Den kommer säkert bara att flyga iväg.
Återkommer i morgon.

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Låter härligt! Vilka garnaffärer har öppet efter 15 en lördag? Nästa lördag är jag på kurs i Stockholm och tänkte hinna med någon garnaffär om det finns någon öppen på eftermiddagen. Kursen slutar kl.15 nämligen.

Hugomamma sa...

Jag har hittat 3st:
Ljungqvist garn, Odenplan. 10-16.
NK Tyg & Sy, vån 3. 10-17
Sticka, Öster långgata 41, Gamla stan
11-17.
På Öster långgatan 14 finns Anntorps garn. Jag vet inte när de stänger, men kolla där.

Ha det så trevligt!

Efwa - Medea sa...

Tack snälla!!