torsdag 16 maj 2013

Kanske inte så praktiskt




I söndags var vi i Ullared. Mitt gamla headset var slut, det lät bara i ena örat.
Jag hittade detta snygga headset med en massa pärlor.
Nu har jag använt det ett par gånger... Och funnet att det var mer snyggt än praktiskt med de fina pärlorna.
När jag är ute och går, låter pärlorna. Högt. Hela tiden. Inte smart. Snyggt!
Det fungerar bättre när jag sitter still på tåget och lyssnar, men inte när jag reser på mig och går.
En lösning är att jag slutar att gå och lyssna i det, bara sitter stilla.
En andra lösning är att jag köper ett headset till. Utan pärlor. Mer praktiskt än snyggt.
Jag ska fundera på vilken lösning jag tar eller om det finns fler lösningar. Återkommer.



Jag köpte en himla massa böcker här i början av veckan. 5 st på 12 minuter.
Jag köpte 4 st av denna för mig nya författare: Jussi Adler Olsen, kvinnan i rummet. Den första av hans böcker i svensk pocket. Han är dansk. Spännande. Lätt att komma in i. Bra miljö, lite annorlunda. Läs honom!
Ikväll är det Eurovision igen! Följ den live eller på twitter, där är det full rulle!

Inga kommentarer: