söndag 5 maj 2013

Tf trägdårdsmästare

Maken sov så jag smög ut vid 7-tiden för promenad.
Jag hittade en lite längre bana som jag promenerade iväg på.
Hör på stickwithus-podden.
Efter varje kilometer hör jag Endomondo-tanten berätta min tid. Idag var det rekordtid med 8.01 på en kilometer. Överlag gick det väldigt fort, när den slöaste kilometern tog 8.12... Extremt nöjd med mig själv går jag i mål med tidning under armen och frukost i tanken.
Först bara lägga i en tvätt...
Stickar till frukost-tv. Övertalar make om att mitt liv skulle vara mycket bättre om jag fick åka och köpa en påse böcker.



Vilhelm Mobergs utvandrar-svit med broderitryck. Vackert!
Även trädgården behöver något vackert...



Vi åker till Blomsterlandet i Haninge och köper blommor och jordgubbar.



Solöga och plättariluften i gummikrukorna.



Jordgubbar och gräslök i öring-krukorna, som jag älskar!
Den lila köptes på höstrean förra året.
Klippte av gamla lavendelblommor och andra vissna grenar mm. Skönt att få det gjort.
Nu kan våren och sommaren komma på allvar. Jag är beredd!


Inga kommentarer: