måndag 20 maj 2013

En sådan där... Måndag




Idag var det dags igen... För måndag. Jag vet inte, men det verkar som om de kommer tätare än en gång i veckan...
Det var sedan väderprognosen igår utlovat 23 grader, men det såg inte så ut när jag gav mig iväg 5.45... Dimma. Kände mig blöt när jag var nere vid tåget. Frös.
Brandlarmet gick mitt i lunchen, alla trodde det var övning. Tre brandbilar senare förstår vi att det inte var övning. Men inte heller brand. Bara någon liten teknisk mojäng som inte visste att det inte brann.
Nåväl, solen sken och maten blev bara iskall... Den kunde ju ha blivit bränd och då var alternativet iskall bättre...
Men det är fortfarande måndag.



Det var 24 grader när jag stod och väntade på tåget... Äntligen lite payback för min frusna och blöta cykelfärd i morse.
Sitter ute och läser, glömmer tid och rum, även att det är måndag.

Snart är det tisdag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt övertygad att det mycket oftare är måndag morgon än fredag kväll. ;-) Fast för vår del väljer vi vilken dag det ska vara nu för tiden. Så måndag morgon hoppar vi över helt! /Moster

Hugomamma sa...

Lyckliga er! Vill också hoppa över måndag morgon...