fredag 20 mars 2009

En bra början på helgen

Jag stickade en sommarhatt till K på jobbet. Detta fick jag som tack för hjälpen...
Lite fredagsmys skulle jag ha, sa hon. Och det var bara att tacka och ta emot.
Lite gott vin med ost och kex är aldrig fel.
Jag tar en massa prenumerationer med jämna mellanrum, eller kanske snarare när förlagen vill ge bort fina presenter som jag kan tänkas vilja ha. Jag är alltså en sån där "medlem i väskryckar-ligan".
Nu har första numret av "Sköna Hem" kommit, även ett nummer av "Miniatyr-världen" och "Allt Om Handarbete" har anlänt.
Men ett varningens finger måste resas för "Allt om handarbete", för man kan inte ringa och säga upp den. Det finns inget på hemsidan där du kan säga upp den, utan enda sättet är att faxa eller att skriva brev till dem. Snacka om att försvåra för sina kunder... (Den tog jag ej för ett erbjudande...)Så i morse faxade jag ett "lätt" argt fax till dem för att säga upp tidningen, där jag förklarade hur okundvänliga de var mm...

Miniatyrvärlden är den enda svenska tidningen för oss som sysslar med miniatyrer i olika skalor, även om det mesta handlar om skala 1:12. Det kan vara resereportage från mässor utomlands eller i Sverige; hur man bygger olika saker eller bara att nån berättar om sina egna miniatyrer.

1 kommentar:

Anonym sa...

håller med om att det är svårt att säga upp tidningen. Idag skulle det vara självklart att kunna säga upp den via mail.