torsdag 12 mars 2009

Ombyte förnöjer

Igår kom jag på att jag ville ta fram divan-delen till vår soffa.
För att kunna sätta på denna del, måste man flytta runt "lite"... Då var klockan 21.15 pip.
Maken går upp och nattar sonen och säger samtidigt: vi tar det en annan dag och börjar lite tidigare...
Visst, svarar jag och går raskt ner i källaren och hämtar upp sagda delar.
Först var jag tvungen att skjuta bak den andra soffan och snurra runt sagda soffa ett kvarts varv, då kommer maken ner och blir såååå trött.
Jag klarar mig själv, säger jag, samtidigt som jag föser runt soffan.
Sen monterar jag på delarna och lägger mig nöjd i soffan....
Tittar mig runt i rummet och ser att vi måste flytta ett bokskåp, som står lite konstigt nu.
Sen säger jag glatt till maken; du hade i alla fall tur att jag la ner planerna på att flytta hela bokhyllekomplexet med TV, boxer, dvd, böcker mm.
Var tacksam!
En bra fru reder sig själv. I alla fall i vissa väl valda delar...

Den här bilden vill jag byta bort till mot något vårigare. Mars är en VÅRMÅNAD! Hur svårt ska det vara????!

Nu hägrar min bok, som är så spännande att jag nästan missar att gå av tåget...

Inga kommentarer: