måndag 9 mars 2009

Inga skitstövlar över vår tröskel

Sonen behöver riktiga stövlar, han växte ur de förra. Så vi tog bilen till Kungens Kurva för inhandling av sådana.Helst skulle jag köpa såna där man har när man fiskar, dvs byxa och stövel i ett.
Igår kom han hem med droppande termobyxor och plaskblöta skor. Han går nämligen inte i skogen, han simmar i varenda vattenpöl som finns....känns det som. Han förnekar å det bestämdaste, men mamma vet bäst!
Hade han varit 4 år hade jag inte tyckt det var konstigt, han är 10 år!
Men nån gång ska han också få lära sig att tvätta mm och då kanske han går runt om...
Men vi är väldigt effektiva när vi är i gång, så 2 skoaffärer, Toys R us och vägen fram och tillbaka på 50 minuter.


Hemma igen var det dags för "det dåliga samvetet" igen. Idag gick det åt 90 kallorier. Jag gillar bäst att räkna i den termen. Vem bryr sig om hur länge eller långt??!

I övrigt är det slutskedet för den turkosa västen. Bara virkning runt kanterna och hitta knappar. Sen är det dags att lägga den till samlingarna.

Denna trevliga tidning dök upp i brevlådan. Jag beställde den av en händelse förra veckan, när jag hade lite tråkigt.

Om man inte har nåt annat för sig kan man sticka ett brudpar och kanske en tårta till. Vad sägs om det T?! Ska du låna?


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tack för erbjudande, jag har också beställt den för engångs skull. Hoppas att min kommer snart. Kram T