lördag 28 mars 2009

Se bättre ut

Samma förbryllade fru som förra veckan, såg sin morgontrötte make gå ner och duscha kl. 7.30...Han som oftast måste väckas vid 9-tiden.
Vi skulle iväg till Kurvan för att köpa fönster till våra smårum och det fanns ett bra erbjudande på 40% rabatt på K-Rauta och de öppnade kl.9. Jag tror att vi var de andra kunderna för dagen och det var lugnt och tyst. Så snart kan vi se bättre ut och inte frysa så på vintern...
Vi fick beställt våra fönster och köpt lite annat som fattades sen tidigare; målartvätt till tvättstugans väggar som vi saknat ca 2 år mm. Nu ska här slutföras en hel del projekt, förhoppningsvis.
När vi ändå var igång och klockan var öppningsdags för ikea, så svängde vi in där också.

Vi började med en fika, se ovan, men cheesecake med jordgubbar i stället för päron. En macka också så var shoppingen räddad.
Maken förnekar att han förmått ikea att flytta på såskannan och påminner mig om att jag skulle ha en, för husfridens skull...Och denna gången hittar jag den innan jag gått förbi och nappar åt mig en.
Sonen behöver en ny lampa till sitt rum, så han kan se sitt lego-bygge bättre under sängen så även en sån införskaffades.
Nu ska vi snart dra iväg till Bålsta för 65 årskalaset och det måste fixas lite innan.
Vi ses i morgon, om du vill, vågar och kan....
Tänk på sommartiden; ställ fram klockan....

1 kommentar:

maja sa...

skulle behöva till IKEA jag med, har en hel del små grejer som skulle inhandlas då. Hälsa Bålsta där bor moin moster!