fredag 27 mars 2009

Vårvindar friska, leka och viska

...nån annanstans...När jag cyklade hem från affären blåste det, när jag kom in på vår gata var det snöstorm. Hm, vem har inte förstått att sommartid och därmed sommaren börjar nu i helgen?!
Om jag ska förlora en timme på lördagsnatten ska jag också ha nåt för det, dvs vår eller sommar!
Det är dessutom natten efter 65 års-kalas och jag kan nog behöva denna timme.

På den stickkurs jag var i onsdags var det en som satt jämte mig som berättade att hon flugit fram och tillbaka till London med Ryanair för 500 kr, samma dag.
Blev lite sugen på det igår så jag gick in och kollade vad som fanns. Varken maken eller jag har varit i Berlin och dit kunde man åka över dagen för en liten peng...Det skulle vara coolt att åka för att shoppa bara över en dag. Man kan hinna rätt mycket på en dag, bara man förbereder sig om det är nåt speciellt man vill se eller göra.
Då kommer knitmap.com väl till pass. Man bara slår in den stad man ska besöka så ploppar det förhoppningsvis upp en massa adresser till garnaffärer och dagen är räddad.
Jag testade i New York och där funkade det ypperligt. Problemet som dock uppstod var att maken och sonen efter andra garnaffären var väldigt misstänksamma när jag föreslog att vi skulle gå hit eller dit. -Inte en garnaffär till, hördes det från dem. Men om man la det mellan en kameraaffär och en leksaksaffär så var de inte på sin vakt...
Är det mitt fel att bara garnaffärer har utvecklat denna förträffliga tjänst?

Snart kommer ett par färdigstickade torgvantar att visas upp, den andra blir säkert klart idag eller i morgon.
Sen ska jag börja på månadens, april, mönster i pulsvärmar-stickningen. Det var på engelska och jag ska testa skarpt mina kunskaper. Ska bara titta i mina gömmor om lämpligt garn finnes...

Inga kommentarer: