torsdag 19 mars 2009

Så lite kan glädja stort

Idag har det snöat och blåst, sen kom solen. Och när jag cyklade hem från tåget såg jag krokus i rabatten utmed vägen.
När jag hade parkerat min cykel hittade jag dessa små förskrämda snödroppar vid staketet. Det var snö där för bara några dagar sen... Tänk att man kan bli så lycklig för såna små blommor. Våren är på väg! Och även om jag är allergisk mot en massa pollen så ser jag fram emot den, som varje år.
Jag är också allergisk mot katter och idag var det dags för sprutan mot katt. Det betyder inte att det försvinner en massa katter, utan bara att jag kan klara en mindre tid i deras närhet.
På vägen slank jag in i en bokaffär och hittade denna bok som jag läst så mycket om och längtat lite efter: Sticka småvarmt, av Johanna Wallin. De som läste igår, vet att jag då var på jakt efter något klädesplagg för att muntra upp mig med. Här fick jag en hel bok med många mönster och idéer. Alltså mycket smartare köp. Om man inte då tar med i beräkningen att jag måste köpa "lite" garn för att förverkliga vissa drömmar...But shoping is also a sport!
Jag följde hennes julkalenderstickning i julas och då blev det en halsduk med en massa mönster.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den boken har jag också köpt. Den är så fin och inspirerande.