lördag 21 mars 2009

Mina namnsdagsbarn

I min familj är det fullt av Bengtar; min far, svärfar, make och son...Och idag är det deras namnsdag. Detta skulle firas med fika på Café Rosenhill i Grödinge

Det vara bara det att vi inte var ensamma om denna idé...Hela parkeringen var full av bilar, cyklar och motorcyklar. Inte en enda plats för vår lilla bil.
Så vi tog en liten sväng på en liten väg, förbi detta underbara ställe, se nedan. Undrar om de som bor här hör dåligt??? På göteborgska betyder bröta väsnas, låta mycket...



Men efter att ha hamnat på en ännu mindre väg med många stora hål i vägen och då snackar vi tvättbräda, ej mage....så vände vi bilen och åkte tillbaka. Och då fick vi plats.

Här är mina Bengtar...

Vi var riktigt hungriga, så det blev mackor till fikat. Nygjorda på färskt gott bröd, och en stor kopp te....Make och son tog kaffe och cola.
Hugo fick lego i namnsdagspresent. Han är alltid så sur på julafton, då jag har min namnsdag, för jag har sagt att det är den enda som är värd att fira, dvs jag får en liten present på morgonen. Fast det är mest för att jag ska hålla mig lugn tills tomten kommer...

En sväng till Häggis garn hann vi också med, det var jag som körde...Behövde ett nystan till av mohairen som ska bli cirkelkoftan...Det betyder att den fortfarande lever och blir lite större varje dag. Hittade även garn till muddar som jag lovat sticka.




Inga kommentarer: