tisdag 17 mars 2009

Modist-ja visst....

Jag är helt förälskad i min lilla bok som jag köpte i lördags; En liten hattaffär på hörnet. Man kan liksom inte lägga ifrån sig boken. Det är nästan så jag missar att gå av tåget på morgonen.
Det handlar om Ellie som ärver en hattaffär efter sin mamma och det beskrivs hur hon gör hattar med blommor och band.
Jag blir så insprirerad att jag känner för att göra hattar igen. Men jag gör i skala 1:12 som hatten nedan.
Jag vann första pris i en tävling som anordnades på Yahoo-gruppen för några år sen.
Men jag har alltid älskat att göra eller att bära hattar. På alla bröllop jag bevistat de senaste 20 åren har en hatt alltid varit på huvudet...
Jag lovade t om B att när hon gifte sig skulle jag ha en ljusblå pillerburk, för vi hade provat sådana på Avenyn i nån affär. Det hon inte visste, men alla andra, var att jag skaffade en sån hatt ca 8 år innan hon gifte sig. Den låg säkert i min garderob. Problemet var att skaffa en klänning som passade denna hatt, då ljusblått egentligen inte är min färg. Men problem är till för att lösas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

1:12 skala hatten är så fin, men det vet du. Jag har gjort och gör endast bonetter, skulle kunna göra hur många som helst.Började i går att sticka Alan Dart mus, har fått beskrivningar fr. England.Kram T.

Monica Hansen sa...

Vilken underbar design! Du borde absolut göra riktiga hattar, vilken talang!!!!

Hugomamma sa...

Vad önskas, Sköna Monica?