onsdag 18 mars 2009

Man blir påverkad


Idag har solen skinit hela dagen, men vinden har varit kall....Men trots det satt vi ute på fikarasten, med jackan på. Då var det nästan lite skönt att det blåste lite...Det är konstigt, man blir aldrig nöjd...
Men man blir påverkad av solen. Allt känns lättare och roligare.
Eftersom jag läste ut min mysbok igår kväll tog jag en ny i morse.
En shopaholic i New York, av Sophie Kinsella. Jag har tidigare läst En shopaholics bekännelser av samma författare och gillar henne. Det är lite jobbigt när man sitter på tåget tidigt på morgonen och måste anstränga sig för att inte skratta högt. Men även här blev jag påverkad...
Det har varit lite jobbigt för mig den senaste veckan och då kände jag att jag skulle kunna unna mig nåt nytt, som en tröja eller blus eller dyl. Så jag gick igenom de flesta butikerna för att se vad som fanns...Men så kom jag ihåg den snygga dyra jackan från i lördags och hejdade mig....

Nu ska jag se om jag får nån fason på cirkelkoftan jag köpte garn till förra veckan...
Man kan säga att jag inte varit så glad på den de senaste kvällarna för inget har fungerat. Men jag har en plan.... Återkommer om det funkar, annars kan alla glömma allt om nån cirkelkofta....

2 kommentarer:

Anonym sa...

visst äe det härligt med solen, gick en lång promenad igår efter jobbet.fick huvudvärk som belöning. men det var skönt så länge det varade. jobbigt när stickarbeten inte går som man vill

Hugomamma sa...

Nu har jag tämjt även denna stickning. Visar lite längre fram...
Hoppas att solen stannar kvar!