tisdag 31 mars 2009

Nödvändigt eller ej...

Vad som är nödvändigt för en kanske inte är det för en annan. Det kan också vara eller snarare är skillnader mellan könen vad som är nödvändigt och inte...
Det som ter sig tämmeligen onödigt för en, kan visa sig vid senare tillfälle ändock vara ganska nödvändigt för den samme.
Ta tex det här med garnköp.
För maken ter det sig klart onödigt att köpa garn. För makan är det kanske inte livsnödvändigt men näst intill. Och skulle det inte vara livsnödvändigt i första taget kan det bli det senare och då kanske maken inser att det är ett nödvändigt inköp av garn trots allt, som makan var förutseende nog att ta ett eget beslut om.
Om inte annat för husfridens skull...
När jag är hemma är det lätt att se vad jag köpt, jag gömmer nämligen inget och maken tar hand om alla kvitton. Värre är det om/när jag åker bort...Då kan det vara svårare att veta vad jag handlat, men det finns olika lösningar även på detta lilla problem...
Jag skulle till Farsta för att spärra sonens kontantkort och hämta ett nytt kort med samma nummer.
När jag ändå var där gick jag till Ljungqvist Garn i Farsta och inhandlade detta nystan av skiraste alpacka i vårens underbara gröna färg som ska bli april månadsmönster i Pulsvärmar-stickningen.



När jag ändå var själv i detta centrum, hittade jag en ny turkos tröja som passar med den nyaste västen....

Och denna fina blus fanns på H&M. Nu är det vår och då ska man ta fram färger....

En ny bok påbörjades i morse kl. 6:20. I väntan på tåget kan man hinna mycket.
En ny deckare, som utspelar sig i Helsingborg. Har inte hunnit så långt, men den är lagom tjock för att stå på perrongen och läsa....




1 kommentar:

Kristina sa...

Självklart är det livsnödvändigt med garn. Det har det alltid varit för mig. När jag haft perider (på flera år!) har min man förstått att någonting är fel och frågat om jag inte skall sticka igen. Det blir tydligen lugnast så...för alla!