söndag 1 mars 2009

Sol, spänning och stickning

Igår var det åter igen Melodifestival med chips och hela kittet... Det var för en gångs skull några som jag tyckte var bra, och några som man undrar hur de kom med...Jag brukar kolla med Ruggugglan, oavsett om vi sitter i samma rum eller om smsen haglar mellan oss har vi alltid en massa åsikter. Igår var det några "gardin"-låtar, som Susanne Alfvengren. Hur kan man på allvar tro att man ska gå vidare i en lila gardin??! Sen undrar jag var Agnes köpt sin dress, kände att det var kanske nåt för mig, NOT!
Jag röstade på damen ovan; Malena Ernman, nr 8. Jag gillade både klänning och sång.
Här är resultatet efter 9 mils skidåkning; en halsduk i rött pälsgarn som genast åkte ner i påsen med alster som ska lämnas vidare till Hjälpstickan.
Sen var det visst Daniel Tynell som vann själva loppet...
I övrigt har jag varit ute med maken på promenad i den sköna solen. I lä kändes det riktigt skönt. Snön smälter så sakteliga bort, och jag är inte den som saknar den...
I morgon kanske jag kan sitta ute på balkongen på eftermiddagen, om jag tar på en jacka...
Man lever på hoppet, sa loppan.

Inga kommentarer: