lördag 14 mars 2009

Jag tar mitt samhällsansvar

Modern ville till stan igen och snäll dotter hänger på. Vi träffas på Söder men där är alla affärer stängda och öppnar inte förrän 11...Går vidare till Gamla stan och hamnar på Sticka på Österlånggatan. Hittar knappar i exakt samma turkosa färg som den kortärmade koftan som blev klar i veckan. De var lika dyra som garnet...men snygga.
Min kära kollega K ville också ha en hatt, likadan som den jag visade igår, men i bomull och gärna cerise...Så här är de nystanen...

Går vidare till Själagårdsbodarna där vi alltid slinker in. Det ligger vid Brända tomten.
Fika på Grillska huset, det är Stadsmissionens hus, vid Stortorget, där det alltid finns gott fika.
Sen funderade vi på hur vi skulle gå, men vi gick ner till Västerlånggatan. Där ligger Antitanti.
Det var lite spännande skyltning så modern ville gå in, jag var lagom intresserad....
Då hängde den här underbara gröna kappan/jackan, som jag var tvungen att prova. Den liksom skrek: PROVA MIG!
Vek som jag var provade jag och var fast. Det var inte så att storleken var för liten, men jag var förälskad.
Sen kom jag ihåg vad som stod i näringslivsbilagan i SVD för ett tag sen; Häv finanskrisen- shoppa mera! Så för att få igång Sverige igen tog jag mitt samhällsansvar och köpte den....
Läste ut min förra bok i morse och kände ett litet behov av en ny bok, men inte deckare, så denna blev det. Irländsk författarinna, igen, Marita Conlon- McKenna: En liten hattaffär på hörnet.



2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Tack för underbart tips om AntiTanti och Great Shoes! Det ska jag spara till om jag kommer till Stockholm, absolut!

Monica Hansen sa...

P.S jättesnygg jacka!