tisdag 10 mars 2009

Vi komma från öst och väst



Nu är den klar! Väst eller kortärmad kofta i mohair från Garnstudio, vivaldi. Färg som utgick förra året...Tyvärr.

Nu är bara frågan om vilka knappar det ska vara. Jag har funderingar om runda pärlemorknappar, om jag inte hittar exakt rätt turkos färg...Men de får inte vara för tunga, då denna skapelse väger lite drygt 100 g.

Då kommer den andra stora frågan, efter knapp-frågan; vad ska jag sticka nu???

Kanske ska påbörja hatten av månadens garn från Galen i garn. Det blev ju inget bra när jag virkade efter mönstret som följde med. En basker till en docka...Men det är fint garn!

Jag har skottat mig fram till dörren så "det dåliga samvetet" får vila idag.

Jag trodde att mars var en vårmånad...det är bara 11 dagar kvar till vårdagsjämningen. Och det har idag kommit minst 5 cm SNÖ....

2 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Vilken helt underbar turkos:) Mönstret ser ut som läckert ur boken designstickat av Jytte Slente?

Hugomamma sa...

Det är taget från Drops.se...Men de är som IKEA som tar efter andra designers.
Men visst är det en underbar färg?!