söndag 15 mars 2009

Snyggast klänning vann!




Jag röstade på Malena redan i deltävlingen...Och jag röstade igår igen på henne.
Snyggast klänning vinner! sa jag självsäkert redan i begynnelsen av tävlingen igår. Ruggugglan trodde nog att Agnes skulle vinna och funderade på hur hon skulle komma i en liknande gulddress...
Det värmdes upp med lite karaoke med de föregående årens låtar och grannarna var säkert hur lyckliga som helst när klockan var 20...Då fick de lite andrum tills tävlingen var avgjord och ett utdraget JAAAA ekade på gatan. Sen fortsatte vi med resterande låtar med mickarna i högsta hugg.
Men tävlingen igår var den tätaste och mest spännande på länge. Och Petra Mede var i sitt esse.
Speciellt gillade jag när hon berättade att hon tittat på statistik om melodifestivalen och sa att en stapel var högre en en annan...Komik på hög nivå...(skämt ska egentligen inte återberättas, men finns säker på svt.se/play...)
Solen börjar bryta igenom det gråa, så kanske orkar vi oss ut på promenad idag.
Kanske återkommer jag senare

6 kommentarer:

Anonym sa...

roligt med kareoke. ni roade ju grannarna gratis :)

Hugomamma sa...

Undrar om grannarna är lika förlåtande...
Men det är hur kul som helst...

Monica Hansen sa...

Jag håller med! Såg i programmet att Camilla Thulin som är min favvodesigner satt och sydde på den och blev så glad!

Det är svårt att hitta någon uppgift om vem som sytt alla fantastiska klänningar till Petra också.. någon som vet?

Hugomamma sa...

Jag tror att Lars Wallin gjort nån.
Håller med om att de är snygga...Vill ha!!!

Anonym sa...

Oh, is it this time of year again!!! :-)

Hugomamma sa...

It´s always this time of year...
Vad skickar ni i år? Inget kan ju vara värre en kalkonen hahahaha