onsdag 25 mars 2009

OK, jag erkänner...

Jag sa igår att jag skulle gå ner till soffan och sticka på cirkelkoftan...Jag gjorde inte det.
Jag gick ner till soffan, så långt stämmer allt...Men jag la mig och såg på TV och sen efter middagen satte jag igång med torgvantar som ska söderut.
Jag tittade först i denna bok, Pulsvärmare, men hittade inget jag gillade och som passade för uppdraget.

Så tog jag fram den nyaste boken, Sticka småvarmt, och där hittade jag ett mönster som jag gillade.
Gråmelerad Fabel från Drops.
Så här långt har jag kommit. Jag har stickat lite på jobbet idag också, men det mesta blev igår kväll.
Nu ska jag snart på stickkursen hos Maria på Marias Garn. Måste bara äta lite, så inte magen skriker så högt att ingen hör vad de säger...

4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Snygga vantar:)

Anonym sa...

fasiken vad fort det går bara man sätter igång :)snygga blit de ockdå!!

Anonym sa...

Var det den härliga hockeymatchen du kollade på TV...?!?

www.hoqvist.com sa...

Nej; Sex and the city...Men jag såg nåt trevligt hockeyresultat i förra veckan...!