tisdag 24 mars 2009

Utveklingssamtal

Har precis kommit hem från sonens skola. Det var utvecklingssamtal.
Nu har sonen inga stora problem utan det han vill utveckla är att bli snabbare i engelska.
Vad skönt det var att gå i skolan och bara behöva bli snabbare i engelska.
Nu ska man tänka på karriären och utveckla sig och inveckla sig så man kan bli snurrig. Och skulle man utveckla sig så får man inget för det, och gör men det inte får man skit...
I mitt arbete ska man helst utveckla sig, men det får inte kosta nåt, så i min utvecklingsplan står det att jag ska lära mig köra automat-bil. Vi har några såna så det behöver inte kosta nåt...
Men på det privata kan jag se många utvecklingsmöjligheter; lära mig sticka på engelska t ex.
I morgon ska jag gå kurs hos Marias Garn i just stickning på engelska. Nu säger säkert nån att det inte kan vara så svårt, bara man kan sticka och engelska och så är det säkert. Men jag vill gå på kurs!!! Jag vill träffa andra i samma sits, dvs lite slöa, men kan sticka och engelska...
Jag har inte gått med på Ravelry, bara för att jag inte "kan" sticka på engelska...
Men jag vet inte om jag skulle våga gå med; det finns ju hur mycket som helst där...Jag skulle bli tokig på en kortare tid.
Men jag återkommer om det var nåt svårt med engelsk stickning efter kursen...

Nu ska jag ner till soffan och sticka lite på cirkelkoftan. Den blir jättefin...Snart ska jag visa.

1 kommentar:

Anonym sa...

håller med dig, jag skulle också vilja lära mig sticka på engelska. det är inte roligt om man fastnar mitt i bara för att men inte begriper sig på termerna.