måndag 23 mars 2009

Lista eller inte lista

Idag var det dags för en tur till ikea i kurvan. Sonen och jag ska åka, maken jobbar.
Maken gör en inköpslista och då uppstår det en fråga för mig; är det en lista för att jag ska komma ihåg alla saker eller är det en lista för att jag inte ska köpa nåt annat än listans innehåll...
Visst är det bra med en lista, men jag brukar ofta glömma den hemma, men jag kommer ändå ihåg alla saker på den. Men jag kan mer se den som inspiration att komma hem med en del andra saker.
Maken ser det mer som en hoppas-att-hon- inte-köper- nåt-annat-lista.

Jag har funderat ett tag på att köpa en såskanna, för att det verkar praktiskt att kunna ha såsen varm genom en hel middag, utan att få skinn på den...Maken tycker att det är onödigt (han lagar oftast inte maten).
Jag såg min chans, nu när han ändå inte var med, att köpa en sådan.
Men då är ikea i maskopi med maken, är helt 100 på det. De har möblerat om och när jag kommer till det ställe där jag såg den sist och klämde på den, så finns den inte där längre. Den är flyttad till början av köksavdelningen och dit är det långt och mot strömmen....Orkade inte gå tillbaka, utan tänkte att jag kommer säkert hit fler gånger själv...

Jag fick i alla fall tag på två vita lampskärmar som behövdes till köksfönstren. Och de stod på listan....

Det vi inte kunde ha på vår inköpslista var Rollo-kolor och påskgodis, för det hade vi inte en aning om att vi behövde när vi åkte hemifrån...och sen var det ju så billigt....!


Vår är borta, var är er? Dvs vi har snö igen!!!!JAG VILL HA VÅR NU!



2 kommentarer:

Anonym sa...

vi hade det bart ute innan helgen men nu är det vitt igen. Lika paff varje år att det kommer mera snö. Men nog är det vår på gång, eller. Fast jag har ju lite svårt för det där med vår hetsen :)

Hugomamma sa...

Jag har ingen vårhets, men jag är trött på tjocka skor och jackor...
Jag vill ha lite lättare på mig och lite färger efter allt det ,örka man har på vintern...