lördag 7 mars 2009

Tidigt ute

I morse gick jag ut med min granne på powerwalking, eller vad man ska kalla det när man går fort, kl. 7.15.
Det snöade lätt, men med rätt kläder är det inget problem.
Vi har inte setts på ett tag, gått om varandra, så vi hade mycket att avhandla. Att vi sen får motion är grädden på moset. Nej, just det, inget grädde på moset, men bonus....
Det är skönt att promenera och dryfta livets väsentligheter. Låter nästan lite filosofiskt...
Vi var ute i 45 minuter. Sen väntade en god frukost.

Sen var det dags för helgens inhandling av livsnödvändigheter och ni ser vad jag anser vara detta. Dessa böckerna kommer från ICA Maxis bokrea.
Skor av Linda O´Keefe. En roligt bok om skor. Jag gillar såna böcker, har en om klockor också....
Livet är en fest av Adele Parks. En sån där skön bok...
Måla gammalt på nytt sätt av Holmsäter & Lilliecreutz. Denna bok kommer väl till pass när jag ska måla om lite möbler till mitt nya dockskåp som ska bli svalt 1800-tal.

I kväll kommer familjen B från Enskede. Det är inte långt bort, men vi hinner nästan aldrig träffas. A är exilgöteborgare, som jag, en gammal väninna....
Det ska bli trevligt. Skinkstek, kokt potatis, gräddsås, gelé och inlagd gurka. Vad sägs om det?!

Och så är det sista chansen ikvällens MELODIFESTIVAL".

Inga kommentarer: